2021年5月17日 星期一

以古鑑今, 從一部電影, 看看港燦何去何從?

其實, 我JJ好細個時, 都已經聽過華沙抗暴這個故事, 是講1944年, 波蘭首都華沙的年青學生和平民, 對德國納粹佔領軍的反抗,只是後果卻是分悲壯的, 滿懷熱誠的參與自願人仕, 大多都犧牲了(1萬7千波蘭流亡軍人和25萬波蘭人民死亡 + 華沙有85%地區被摧毀). 以前好似故仔咁聽, 水過鴨背, 但這幾年突區發生的事, 卻使我對這個歷史, 有著第一身的體會, 不像以前, 總是覺得事不關已.

波蘭人民一直沒有放棄, 直到1980年代, 成立團結工會, 但要到90年, 前蘇聯解體後, 才能獲得國家的自主. 只是..... 國家自主和人民自由, 卻是經歷漫長之路, 若果由1939年蘇德瓜分波蘭起計, 前後就經歷了50年時間呀! 

在美加, 有很多波蘭移民, 移居當地, 就好像我JJ咁, 移民左來加記呀! 

首先, 影片中說出一個真理, 平民拿起槍來, 是鬥不過訓練有素的職業軍人呀! 就算面對普通一名治安人員, 一般平民都不在勝算之中. 只是我JJ卻認為, 除了用武力, 換了別一些處境, 職業軍人和治安人員, 卻比平民脆弱得多呀! 因為, 當時一個移民美國的波蘭人, 除了武力外, 任何處境, 都比當時任何一個德國佔領軍都要好, 一個德國佔領軍身無詳物, 更是沒有生命和財產的保障!

所以, 大家唔好用人家的強項來撼動人家! 話雖是仗義每多屠狗輩, 但是如果可以有多種不同的方法, 為何不用一些對自己有利的方法呢? 

從我JJ移民生活來說, 移民後活得開開心, 活得有意義, 就是說"不"的最佳方法, 之後再使用自己的強項, 比用自己短板要好好多呀! 

聽有位同是過氣港燦的移民朋友說, 他服役在加記海軍艦隻上喎! 唉, 佢以前同我差唔多咖咋, 係加記大學畢業後, 做了多年工作, 前幾年佢去左當兵, 這個就唔係為左溝女了, 哈哈哈! 其實, 佢咁樣, 反而更有效呀! 最少有份糧, 有個官階, 生活安定D!

二戰時, 很多在美的波蘭人, 參軍去打納粹德國咖! 這個, 總比一個平民, 勝算會高很多呀!

PS: 這些事情, 絕對不能玩玩下, 更不要用來溝女呀! 未做之前, 大家真係要想清楚才好去做呀! 其實, 係有好多更好的方法去做咖喎!



沒有留言:

張貼留言