2021年1月12日 星期二

我是否有港人認同感?

 好老實講一句, 我自己係香港出生, 係香港渡過我青少年, 但我從未有太強烈的港人認同感!

大家可能會問我JJ, 點解會咁? 因為我自己根本連乜野係香港人都未攪清楚喎!  可能...... 那些有好強烈港人認同感的人, 佢地相對係香港一些特定族群內成長, 而我JJ就好相反, 我JJ身邊接觸D人, 真係乜人都有, 小學時, 很多同學仔連鄉音都未甩呀! 一聽就知道佢地父母係山東, 廣西, 潮州等等地方落來香港. 

所以, 我JJ由小開始, 都唔知道乜野係香港人, 最攪笑係, 當時有好多女同學走來同我講, 佢父母有一個唔係中國人佢係半個鬼妹, 又或佢阿嫲係格格, 又或講佢父親去清真寺佢有幾個阿媽...... 更有個更神奇, 話佢父母週不時去拜火喎, 哈哈哈, 攪到我後來係電視睇倚天屠龍記時, 諗番起果個女同學, 成日走來搣我塊面.....

直到我來到加記, 才有人同我講, 我係香港人喎...... 噢..... 咁呀, 點解我係香港時, 無人同我講我係香港人, 走左來加記後, 才有人同我咁講呢? 是否.....? 因為人到了重大轉變時, 才會定位自己, 給自己一個定位? 才會給自己來個身份? 才會給自己定個空間? 更是...... 畫地為牢?

當然, 我JJ對人家有港人認同感, 是沒有任何貶意呀! 不過呢, 現在D人定義港人, 可能跟幾十年前美加老華僑定義好唔同!  又或跟我來加時, 那些人的定義好唔同呀! 我只是叫人唔好...... 苟泥於乜野係香港人呀! 如果唔係, 就會好似猶太人咁, 分開好多派別, 有D戴大帽留辮仔大鬍鬚, 有D戴小圓帽, 有D話佢自己係原教旨, 有D話佢地係改革派, 有D話佢地係非洲來係所羅門後代, 有D更話佢地係摩西亞倫後代, 各派彼此不太相容.

其實, 太苟泥港人的身份認同感時, 可能又會令好多好似我JJ這樣的人, 感到被邊緣化了. 凡事都有個普世價值觀, 適用於普世上追求民主自由平等的人. 所以, 香港人不要自貶自己為...... 單單在香港一偶裡的一群人, 而是標榜我們自己為普世融合, 跟普世相通, 跟普世聯系的一群人.

PS: 我到今日都係度問緊, 咁多女同學同我講, 佢唔係百分百華人, 難道她們心裡懷疑著我都唔係百分百華人? 我這裡滿地可係世界第二大的猶太人聚居地(除左以色列以外, ), 最攪笑係, 我以前有個猶太人朋友, 認識我久了, 就懷疑我上幾輩人中有猶太人, 因為我的想法, 有點似猶太人喎. 

我來加記後不久, 有位女性大驚來問我, 我唔睇金庸小說, 係咪香港人來咖? 咁.... 現在D香港新一代, 又真係唔睇金庸小說咖嘛, 厭金庸小說太老餅了! 

一切都在變, 明日也在變, 從沒有一種講法, 講乜野香港人喎! 香港人經歷很多次新血的加入, 不單來自四湖五海南七北六13省, 更是環球普世融合的結果呀! 





沒有留言:

張貼留言