2022年4月24日 星期日

誰是港人?

雖然我JJ先輩49年前已在港居住, 算是老資格香港人, 但細時一見到香港原居族群的矛盾和鬥爭, 就覺得頭痛, 想快快走開. 所以現在一聽有人提倡"X港民族", 心底總不會有多少共嗚! 

可能很多人一看我個樣, 就知道唔係本土廣東或客藉港人, 尤其在香港時, D西人一見到我, 就有種親近的感覺, 覺得我同其他香港人好唔同. 後來才知道, 幾代前有人不是中國人.

其實, 香港人的成份好複雜喎!  倡議"X港民族"的那些人, 是否可以接受很多不同背境的港人先? 我成日覺得, 共慘儻反而更能夠接受不同文化種族背境的人喎!(我指文化種族呀, 不是政治呀!) 如果連這方面都做得不比人家好, 試問條路怎樣行落去呢? 對嗎?

最近才想起香港的菲律賓人社區, 尖沙咀灣仔好多, 點解? 因為二戰韓戰後, 好多軍艦來港停泊, 再加上商貿人員來港渡假公幹, 少不了一些娛樂休閒活動和場所, 當然菲律賓人較會表演西方音樂和演唱, 所以, 那時做外國人生意的餐廳/酒吧/夜總會, 都請有很多菲律賓音樂人來港演出, 所以, 尖沙咀灣仔有很多菲律賓人. 今天大家仍然見到很多菲律賓音樂人在港活動. 

試問倡議"X港民族"的那些人, 能否接受菲律賓同鄉們聚在一起唱歌跳舞? 講"大家樂"先? 如果接受到, 就會有人來反問, 連"大家樂"話都接受到, 點解接受唔到煲冬瓜呢? 更會有人質疑, "X港民族"是否一個偽議題嗎? 

好了, 不要怪罪我JJ咁講, 欲要成事, 上邊這些議題, 真係要先想清楚呀!

 

PS: 係香港時, 都未有人出聲來質疑我係咪香港人, 但係加拿大, 就常常有人咁來質懷我. 相信現在咁多人離港遠走他方, 這個質懷又會變得常常發生. 

老實講, 我自己唔識點分誰是港人, 半唐蕃係咪港人?  客家人係咪港人? 廣府話D人係咪港人? 煲冬瓜係咪港人? 賓賓印印係咪港人?

沒有留言:

張貼留言