2018年11月24日 星期六

為何我對加國華人前景咁悲觀?

上篇提及, 我在香港, 見到有人猛係度自言自語, 話香港人應該有乜特點. 

其實, 我唔係第一次見到這種人, 係我初移民來加國時, 都遇過這種人. 

當時仲係十分近距離接觸, 因為係係教會...... 

我這種人移民來到, 入鄉隨俗, 唔係太理會香港人這個稱號, 這些人就睇我唔順眼.

那時候, 中港距離很大, 香港人的身份讓一些人自以為有優越感, 牢牢執住香港人的外表空殼, 覺得"加燦"這身份好OUT.

當然, 這些人不想入鄉隨俗, 到一讀完書後, 就不會係加記, 落到地, 生到根了, 全部回流香港.

都好的, 既然這些人在加記, 撈得唔順暢, 回港撈世界, 都係好事.

只是, 今天再係唐人街, 見到這些人中的其中一個, 一眼就知道佢回流回來了; 我心想, 這個不是好訊息.

為何不是好訊息? 這些人原本係加記讀完書畢業後, 係加記撈唔掂, 返到香港10多年後, 人到中年, 再回流回來加記, 即是佢係香港的情況, 都可能係撈唔掂, 佢係香港撈唔掂的程度, 可能比佢係加記撈唔掂的程度更甚, 所以, 人到中年, 才再來回流回加記, 當中帶出一些實況.....

第一, 即是, 香港近來越來越難撈, 就業或營商環境越來越差, 佢認為比加國還差, 在港生活越來越難撐下去.

第二, 這些人青少年時, 都已經跟人家加記文化和思想格格不入, 現在中年, 就更難入鄉隨俗, 就更加需要依附在華人社群, 甚至華人教會裡, 尋求協助, 成班人要一齊為為謂. 華人社區的服務, 或華人教會所謂的外展, 可能更吃緊了.

第三, 華人教會裡一向鼓吹攪社會福利的人, 現在就真係要考驗佢地的初心了, 佢地是否一直係度借東風? 還是一直係用心去服務有需要的人? 其實, 如果這些人一向都是服務人群的話, 就一早應該係D人初移民時, 鼓勵佢地入鄉隨俗.

今年3-4月時, 唐人街有店主已經說, 營商十分困難, 更有餐館少東穿件單吊西做收銀, 除左件單吊西時, 就係廚房做埋火頭. 我有見唐人街景況咁不景, 就發起人群, 齊齊係唐人街入口的座椅上, 著得型仔一D, 來揸住杯珍珠奶茶, 用來幫唐人街做生招牌, 提醒經過D西人, 入去唐人街消費一下; 又或自己入去唐人街找些東西來買, 買完就揸住D野係唐人街入口行來行去, 用來做生招牌.

只是, 面對原本已經存在的問題, 我對華人社區原本已經十分悲觀的, 今天再見番那人回流回來, 就更加悲觀了.  

PS: 廿多前的加記, 剛剛開始美加自由貿易, 一切都是向上, 這些人果時回流香港, 他們印象中的加記, 應該是一個不錯的景氣. 不過, 現在美加自由貿易問題多多, 加記再不是向上, 而且更受到美國多方面來競爭和鉗制, 加國景氣就大不如前了, 這些人用廿年前加記仍然不錯的景況, 來決定由香港回流回來, 真是要為到他們擔心了.










2 則留言:

  1. JJ 兄,雖然我最近聽過香港有公司栽員,但失業率仍保持2.x%. 我不明白那個港燦為何撈吾掂要回流,但會否是提早退休😯😯加國福利甘好

    回覆刪除
    回覆
    1. 如果佢真係誤以為加國福利好, 就決定回流, 佢真係大鑊了, 今天我出去市區, 最旺的商業街, 全條有1-2成舖都空左. 街上好多人坐左係地下乞錢呀, 當中不乏年青人.

      不過, 以我今次回港觀察, 舖和檔的生意都差左.

      刪除