2022年12月11日 星期日

嘿..... 反殖民化?

最近, "去殖化"這名詞又上左我視線, 其實, 當我生活係突區時, 我都無乜覺得殖民特色, 除左百幾年前已經命名左的街道和設施外, 就頂多係用某某捐出來D錢, 而起的公共設施來命名, 用公帑起D新街道和新設施, 大多都用番中文了. 我諗, 當我細時, 老英政府都已經諗住慢慢淡化在突區的角式, 漸漸放手交給突區本地人來運作政府和地方事務.

只是, 現在甚麼的旗仔法/歌仔法/角安法, 相比被強行叫"殖民年代"果時, 果時都無咁樣喎. 還記得肥佬黎的生果報, 係回歸之前, 仲用過漫畫, 來影射老英事頭婆一番, 都唔知有乜似殖民呀? 相反, 現在更似殖民喎! 沃D就告人, 沃D就法庭見面, 沃D就監禁1-2年來候審, 連一丁點堆砌出來的門面性妥協都無, 粗暴而無又懼怕地去推出類似殖民的手法.

乜叫殖民化? 

我有次係山頂見到老英遊人, 同人家打個招呼, 這個是人家文化裡的好客之道. 卻引來路過的那兩位官爺不滿, 質疑為何不跟他們打招呼? 隱若是在指責我殖民奴性化, 果時, 真係 因為生活習慣左, 我一時三刻解釋不出來, 俾佢地問到口啞啞.

實在, 兩位官爺佢地自己係上邊任何陌生地方, 也不會有陌生人跟他打招呼吧! 這個是國內一貫的生活習慣嘛! 同佢地打招呼, 唔係擺明話佢地係特權階級? 人家老英遊人著到牛記笠記, 我同人家打招呼, 才突顯乜野係世界勞動人民大團結, 官爺要人民特別去對待佢地, 盞被灌上"特權階級"的惡名? 我就唔會咁樣陷佢地於不義了.

不過, 見佢地滿面不滿, 大約佢地回去後寫D報告, 當然會把"殖民化"來加鹽加醋吧! 

以我老港燦來講, 以前實在沒有太明顯的殖民化, 大多都只是...... 教會一眾港燦怎樣跟世界接軌, 讓港有更大生存空間. 

現在是否叫港龜縮起來, 是否不跟世界接軌嗎? 是否要港燦窮起來嗎? 是否叫港燦變成一個二個鄉下仔阿燦嗎? 難道這是佢地收回突區後想發生的事情嗎?

咁樣, 不要說連自己人都會面阻阻, 連外人更會由前邊恥笑佢地到後邊, 恥笑這些人又無能又無恥.

 

沒有留言:

張貼留言