2013年12月30日 星期一

2013秋遊 - 中華棧道在北美

這天入去COLORADO州的旅遊資訊中心裡, 問有乜處好去玩, 同裡邊2個西人阿嬤義工閒談一會, 我同佢地講這次是我第二次落來這裡, 還打算以後每格2年落來玩一次, 佢地聽到我咁講, 開心得佢地(當然現在美國要振興旅遊業來增就業嘛!), 個80幾歲阿嬤就私人醒左我去這度地........ 連個後生阿嬤都唔知道有度咁樣的地方. 

首先講解下, 這條棧道係百幾年前, 由華工起的(即係廣東人賣豬仔到金山), 當時那裡D人開金礦嘛, 但當地沙漠無水, 就一定要引水過來. 只是當地全都是崇山峻嶺, 鑿都鑿唔到咁多咖, 只係當時來自中國的華工就有辦法了, 就係用番好似起以前起嶺南條棧道的辦法, 係懸崖石璧上起條棧道, 來引水. 不過, 就好危險咖, 因為要係懸崖上用繩吊個人落去, 用人力先鑿個隆, 再揼條大木方入岩石裡.下圖係現在在中國秦川的棧道, 原理係跟北美這條引水棧道一樣.



 












後來金礦開完, 當地荒蕪, 華工星散, 這條引水棧道就荒廢到今天殘破的樣子.





係2006年, 當時仲未有今天咁殘破, 被定為世界百大的臨危古蹟, 現在爛成咁, 神仙都無救了. 


PS: 講開棧道, 我好細個時上華山, 又係行過一條叫長空棧道, 係一條鐵鏈再加幾條木條起咖, 在網上找到有人POST D 相, 嘩, 過癮呀, 大家同意嗎?

根據當時個陝西當地導遊講, 如果跌左落去, 就要麻煩四川省那邊的公安人員, 由四川出發行三天路來"拯救"或........ 噢..... 哈哈哈



















6 則留言:

  1. Hi , Mr JJ,
    Happy New Year!
    一步一驚心啊!你有走過這棧道否?

    回覆刪除
    回覆
    1. 有呀, 走過廿呎左右, 當係過癮下囉, 不過當時無現在的安全繩, 危險好多, 回來後, 俾媽媽見到幅相, 那次係我咁大個仔俾佢省得最金的一次.

      刪除
  2. ¤*¨¨*¤.¸¸…。* . ˚˛° ¸.¤*¤..¸¸…¸¸。.* .¸.¤*¨¨*¤..¸¸
    \¸2013年要過去了.. Joesph JJ,友誼萬歲!
    .\¸.我們一起愉快跨年;為2013年做最後的倒數吧!
    ...\¤*¨¨*¤.¸。.* . ¸。.。 .¸.¤*¨¨*¤..¸¸…¸。.* . ¸。.* .¸.¤**¤..¸¸
    ☻/
    .▌
    / \

    回覆刪除
    回覆
    1. 星星十分漂亮呢, 你係那裡班返來......

      我以前都有個網友好拿手這些星月亮太陽心心咖

      刪除
  3. 。♡•*´❤。。
    ||新年快樂||‧*'°♥✿.✿•°
    ||世界和平||*||身體健康||
    ..||░░░░||。♡'||歡笑充滿||
    ﹒°.*█﹒。。♡.'..||░░░░||..*♥
    。.'。♡'█∴‧°❤。。‧∴.█。♡(¯`♥´¯)•*¨`*•.
    ♡.▄███▄♥*∴‧♥'°'█..♥'*•.¸.•(¯`♥´¯)♥°祝福你✫我的朋友 Joesph JJ ℒ ℴ ν ℯ ღ
    ‧°‧♥*.'°。☆°。*♥*▄███▄..♥.'..*•.¸.•*.‧°∴°﹒☆°.‧°∴°☆.﹒ღღ﹒°∴°﹒☆

    回覆刪除