2018年1月15日 星期一

現代"倚天屠龍記"

前幾日, 我去唐人超市買餸, 依家所有超市都係要煲煲冬瓜咖啦, 無問題啦..... 

俾錢排隊時, 聽到收銀的老闆娘, 同前邊的伊朗夫婦好多爹, 講到伊朗新年係係我地農曆月中間滿月的日子, 唔係好似我地係月頭月全缺的日子. 仲雞叮唔斷咁講伊朗人慶祝新年, 係係屋內點火, 仲要好大火同埋要有好多煙, 先叫老泥咖喎. 我心諗, 你班友邊個肯租屋俾你地住? 俾你地住完, 一定要重新油過間屋佢了. 

咁, 到我俾錢時, 個老闆娘又係度講伊朗新年, 覺得好好玩喎, 仲講佢親戚嫁左俾個伊朗人, 所以佢見過那些煙霧漓漫的場面. 哈哈哈, 其實我真係無諗過嚇佢咖, 只係想佢知道我明白佢講乜之嘛. 我就同老闆娘講, 佢地伊朗人以前興拜火. 但我見個老闆娘唔多明, 我講得清楚一D, 話伊朗人係波斯以前有拜火教. 噢, 我咁講, 原本只係想解釋...... 火係佢地伊朗人的文化圖騰. 

點知...... 個老闆娘只知道金庸小說果D乜乜明教, 乜乜日月神教, 乜乜魔教, 哈哈哈, 當時佢立刻嚇左一跳, 面色又青又驚, 看來她那個親戚一定係佢至親了, 呵呵呵.....

其實呢, 很多中國女性, 恨嫁心急到唔理三七廿一, 照個老闆娘的文化底蘊來看, 佢親戚都唔會太高嘛, 咁樣嫁法, 我真係擔心佢地一家人從此頭痛了, 歡笑不會再現面上. 其實, 有邊個好似張無忌, 令狐沖咁聰明.... 懂得處理文化差異, 又唔會驚和抗拒. 又唔係喎, 令狐沖原本都係胡人來咖! 

國內有好多祖先來自伊朗中亞的回民, 這些人是強悍民族來咖, 以前佢地小兒女在國內內地上學, 係都要帶埋把刀返學, 十足似印度包頭果班錫克教咁. 國內D人應該一定會知道回民和漢民有幾唔夾, 都無理由會咁樣嫁, 所以, 我好肯定, 果個老闆娘是台灣人來咖. 

老實講, 我接觸過不少由中東/埃及來的基督徒咖, 雖然大家彼此信仰一樣, 但都感受得到當中的文化差異, 無法咖, 文化由少就根深蒂固係人心中, 理你是否同一信仰啦! 我果D孔子儒家大同, 同佢地果D崇尚光明的強者風模, 真係好唔同, 同佢地D人結婚都係咪搞我, 好煩咖. 

不過, 佢地當中好多人都幾靚的, 不是黑紋紋, 而是跟歐洲白人同宗同祖的人來咖. 令我想起"倚天屠龍記"中的金花婆婆和張無忌婢女小召. 

PS: 查考歷史, 這些在中國叫明教的, 在波斯原名叫摩尼教, 78年最早期版倚天屠龍記裡的插曲 - 熊熊聖火, 就係原自摩尼教聖歌 - "焚我殘軀,熊熊聖火。生亦何歡,死亦何苦。為善除惡,惟光明故。喜樂悲愁,皆歸塵土。萬事為民,不圖私我。憐我世人,憂患實多。憐我世人,憂患實多。" 再經黃霑作詞而成.





沒有留言:

張貼留言