2020年11月27日 星期五

一個祖輩係前印尼華僑的留學生

我在我這裡加記社交平台認識佢, 佢成日同人講, 佢祖輩是印尼華僑, 生活不錯. 

其實, 我這些祖輩幾代都住係突區的港燦, 是較明白這些印尼華僑的, 以前我祖輩的兄弟或族內堂兄弟, 不少都在南洋經商呀! 經商網絡就是靠家族成員, 或家族間的聯婚, 而建立起呀!

以前, 突區和南洋都是英治, 突區就變成南北生意的中轉站, 上邊D絲綢陶瓷茶葉等, 經突區出口去南洋, 再由南洋進口木材/橡膠/生曬海味/安南沾米等等. 當時碼頭左近, 除了南北行外, 用南洋高價木造的木傢具廠, 原都在左近呀! 之後就把製成的傢俱, 運入上邊.

當時, 突區專做南北中轉生意, 人們生活還不錯呀! 直到上邊解放和封關, 就開始未落, 之後再加上南洋各個原英治殖民地, 相繼獨立, 使到一直有南洋經商圈的親戚, 其商網開始瓦解. 

之後南洋就發生排華呀! 當然在突區的中轉生意, 就更加無得做呀! 又因為家族過了幾代人, 血緣關係淡了, 各人之間都變成斷線風箏了. 

不過, 聽說一直都沒有遠房親戚在排華期間, 回去上邊生活呀! 頂多走來突區, 或台灣, 美加, 又或留係南洋咁囉!

當我一見到這位自稱祖上印尼華僑的上邊留學生時, 我就十分有興趣, 想知道佢祖上點解回去上邊呀!

原來佢祖上係傾埋一邊呀! 當時係上邊有靠啦, 咁, 唔係回去上邊囉! 

咁, 我更想知道佢點解現在又要走出來, 仲想學成後留在加記喎! 當然係因為...... 人望高處囉...... 

從這留學生身上發現到一個指標性預示, 各位現在身在突區, 就算係藍又好, 係黃又好, 東又好, 西又好, 有靠又好, 無靠又好, 可能都會同這個留學生一樣, 終有一天, 要向外行出第一步呀! 就算唔係本人, 都會係仔女呀!


沒有留言:

張貼留言