2018年8月10日 星期五

移民加記, 真要想清楚, 加記已經唔係幾十年前的加記了.

昨天揸緊車, 聽電台節目, 主播問D人會否不再跟父母同住, 搬去別一個城市生活.

就有人打上去講, 佢準備搬去多倫多, 點知個主播問個聽眾, 是否準備了一天工作18小時來應付多倫多高昂的生活費?

噢...... 講到這裡, 乜話? 一天工作18小時? 這個不是新奴隸世代嗎? 天然資源優厚的國家如加拿大, 現在竟然變成"艱難大"的國度嗎?

YOP........ 我就走去計計數啦, 數口咁精細的人如我JJ呢, 就得出..... 個主播係指, 如果要係多倫多想在應付生活費之外, 再加上儲錢俾首期買樓, 再加日後俾錢供樓, 以現在多倫多樓價, 一個手作仔, 就要一天工作18小時. 

大家可以思考如果大家移民來加記, 又想係最多唐人的多倫多落腳生活, 就要考慮一下, 加國本土長大的人, 在現時多倫多生活指數下, 就係咁樣去爭扎買樓, 以祈有個安身之所. 

幾廿年前, D老華僑過來加記, 開餐館或做餐館, 那年代雖然留係餐館時段長, 10點開始, 留到晚上9點打垟, 但中間下午2點到5點, 基本上都係可以休息, 實質都係做8粒鐘咁上下. 

就算係小鎮開咖啡店, 都係早上6點開來賣咖啡甜餅, 去到9點, 等班FARM 佬去左開田, 就無乜野做到11點多D, 再開午市賣雜碎炒飯同MEAT BALL, 到左2點又透透佢, 再到5點又係賣雜碎炒飯同雞脾, 再加啤酒D小酒水. 鎮仔細埠D西人早睡早起, 差唔多7點多D, 就返歸了, 8點可以打垟, 臨睏前煲煲電視帶佢, 就好開心咁去睏覺覺豬了. 連揸車上落班都唔洗, 因為係前舖後居.

以上D老華僑咁樣, 就已經可以有錢買屋供子女讀完大學, 到搵夠錢, 就賣盤賣俾下手老華僑來接手, 搬去大埠度買屋退休生活了. 

不過, 我八幾年時來到加記果陣, 就已經有唐人社工叫人唔好做餐館, 實在太多人做唔掂, 蝕錢執笠去搵社工來幫忙. 

到今時今日咁樣的時勢, 土生土長西人係多倫多都要做18小時, 才有能力置業安身, 更不要說沒有語言優勢的中國人了...... 

由現在開始, 加國又再無左同美國的自由貿易, 又或個條款會改到對加國不十分有利, 可以想像係加記搵食, 將會變得更困難.

我不是嚇大家, 加記現在有很多人已經係白忙族, 可能講緊25%左右,  我估在將來, 會增加到50-60%左右. 對很多由外移民來的人, 這種社會狀況是十分不利的. 

PS: 係91年果陣, 我去多倫多食飯, 入去士嘉堡間餐館, 當時個生意環境差到, 投資移民的太子女, 都要行出來做侍應了. 當時我JJ點D餸平左D, 都被個太子女來白眼一番. 咁樣的環境之下, 一大柵香港人真係無乜好做了, 連消費都俾人白眼, 就不好去消費了, 由得個太子女和佢屋企人慢慢陰乾落去. 

當中有好多人, 未到97, 都已經要回流回港再搵過D銀了, 當然, 他們一遇就金融風暴. 

大約到左95-96年, 士嘉堡D餐館服務又好左好多, 那時, D人才認識到, 加拿大實際上是叫"艱難大"..... 哈哈哈.








1 則留言: