2020年4月8日 星期三

5號仔無息派, 準備做食息一族, 應如何計劃退休?

當今之勢, 好多人計劃靠食股息, 來過退休生活. 不過, 股息和企業收入, 有如經濟咁, 有高有低, 有時仲大起大落呀!

最近, 5號仔唔派息, 就有好多中年人出來喊話5號仔呃人, 令到一眾股民退休生活頓成問題!

嗱, 各位, 當大家準備退休時, 計算退休的門檻, 千祈唔好單單計到"夠生活開支"就立刻退休呀. 

我JJ一向叫人投資, 千祈唔好投資係單一一間公司, 或一個行業, 所以食股息呢, 都係一樣, 唔只要食多幾間公司的股息, 甚至數個行業. 

還有, 要把股息收入打個7折呀! 因為, 股息有如經濟, 有升有跌, 有高有低, 計佢股息7折, 來應付退休生活開支, 都已經唔算保守.

當然, 自己的開支呢, 怎樣也要預計將來會不斷升吖嘛! 所以整體性來講, 退休時的開支, 最少要DOUBLE咁計, 來對比7成的股息收入啦! 這樣, 才可以萬無一失. 

咁樣..... 即係呢, 退休後果10年8年呢, 大多數情況下, 收回來的股息大多洗唔哂呀, 不過, 我勸大家唔好身痕咁去洗哂佢. 我JJ強烈提議各位, 應該儲起佢, 再買多D不同的優質股, 增加未來股息或股價的收入.

哎吔, 還有呢, 食股息之餘, 仲要有D現金係手, 最少..... 夠生活到1-2年, 到時無股息收入時, 都唔洗怕呀!

PS: 我以前後生時, 係唔多睇股息, 單單睇股價升, 和出租物業的租金增值. 

不過, 我係賣我這裡加記D出租物業前, 我計過數, D息咁低, 仲係長期超低息, D人買樓來自住的供款+開支+屋稅, 已經跟租金越來越接近了, 除非供少求多而物業價升, 供款開支才會升, 租金才有升值空間. 只是我這裡地產市道供應很充足, 甚至會有剩. 所以, 租金升值空間開始到達頂位了, 再難大升了. 即是, 物業價已經升到近頂了.... 也即是, 一切資產價格已經在等緊調整了.

咁情況下, 我賣出揸了多年的出租物業. 這物業係我的輔助收入,  就算專業人仕, 都唔好大安指意以為份工好穩定, 而且, 到最後, 轉工期間的空檔期, 可以由我租金收入裡應付一陣嘛!


還有, 2個月前, 我全部都係醫療和保險股(通常醫療股有專利和生產技術優勢, 股價和股息穩定), 還有少少的食品股, 都好單一咖. 

不過, 世界沒有絕對呀, 怎樣保險的行業或企業, 都唔一定派息呀, 所以, 為求安全, 一到3月大跌市, 尤其油和天然氣大跌價, 我就開始多了美加D油/天然氣/礦業/銀行這些行業, 更大增保險股的比率. 

生意可以短期內做少左, 但一間管理得好的公司, 經濟一反彈時, D生意和營利就會返哂來, 最重要係唔好執笠關門.


我準備去到持有5-6個行業, 比重當然不會相同, 主要以收入和股息的穩定性來決定啦! 而最理想的收息股呢, 只派收入的30-50%, 間公司用其他D營利來再投資.... 始終, 我JJ都係退休人仕了.

相信一到5月初, 我就會開始收到我今年3月買D油股的股息了, 我十分肯定一定比存銀行利息好, 但真不知道會好幾多倍了, 到時再同大家再講啦!

真不知道, 個市仲會跌多幾多, 我由DOWDOW2萬5開始, 買到1萬9, 1萬9跌到1萬8果時, 我嚇傻左, 無買到, 當DOWDOW彈回2萬時, 我最近買果D已經無蝕了.

大家可能會問, JJ你由2萬5到1萬9平均咁買, 無理由回升到2萬就無蝕呀? 

係咖, 理由係..... 以油股為例, 係DOWDOW由3萬跌到2萬5時, 跌左7成, 而2萬5到1萬9只跌2成, 這2成係DOWDOW升番到2萬時, 升番回去呀!

大家可以看到, 指數升跌幅度, 唔等於某一個行業的升跌幅度! 有D行業係指數最初跌果陣, 跌得最金, 之後就輪到其他行業跌得金囉!

下次才再講,  下一波睇邊個行業囉!




還有, 最理想的收息股呢, 只派收入的30-50%, 間公司用其實D錢來再投資....

沒有留言:

張貼留言