2019年5月14日 星期二

解構加國福利和醫療制度

前天有網友仔問我, 加國福利制度和免費醫療.

加國的福利制度, 其實很多人沒有留意到一個好大的重點, 就是..... 加國政府現在設計出來的福利制度, 只是一個短期性質的救助制度, 並沒有政府養人過世的意思.

加國一切對人的法律制度, 是建基於人的故定住址上. 申延到領取福利, 需要申請人的故定住址; 申延到接受免費醫療, 也需要病人有一個故定住址......

問題就出在這裡了, 加國幾十年前的福利制度, 真係設計到滿足到受助人的生活最低開支, 即係..... 政府真係有意圖去養人過世囉!

只是, 大約90年代開始, 當時美加自由貿易開始, 福利金額對比生活基本開支, 就一直向下, 尤其對那些單身無兒女的男性, 福利金額就越來越不能維持最低生活開支.

當然, 咁..... D人無收入幾個月, 靠政府果D少得可憐的福利, 係加記都唔會即時死人, 因為有大把渠道借錢貸款嘛! 原本有收入時, 已經有信用咭嘛, 到無錢交租時, 個制度都設計到要等2-3個月後, 才被房東趕出去嘛! 通常, D人就算無積蓄, 突然無野做無哂收入, 都可以勉強頂到6-9個月, 才失去那個"最重要"的"故定住址"!

到失去那個"故定住址"後, 就失去了領取福利, 來苟延殘喘的可能了. 甚至, 去到醫院或診所, 沒有故定住址, 就沒有接受醫療的可能.

PS: 我以前有出租物業, 咁, 揀住客係好考眼光的, 好多時, 住客來睇屋時, 都係身光頸靚, 有份工作, 信貸紀錄良好, 無欠租紀錄. 

只是這幾年, 我見盡很多租客的環境一直差下去, 真係沉淪呀! 20-30年前, 我D眼光好準, D租客好, 我出租得又容易, 唔洗點花精神管理. 但這幾年加國的就業和經濟環境, 差左好多呀! 真係見到好多人沉淪, 佢地袋中銀包越來越少錢, 而他們的性情也變得極端很多!

其實, 到租客欠租時, 我也好好相與的, 總希望對方唔好發爛渣, 整爛我D物業. 幸好, 我D物業唔包暖氣和電, 租客無錢交租後, 也無錢交電和暖氣, 冬天時, 因為基本人權, 公共公司唔會截租客電和暖氣, 但一到3-4月天氣開始回暖, 就會開始截, 租客就無得再懶係度, 就會自動自覺搬走了.

我知道, 很多人生活在水深火熱之中, 不過, 很多人係自己攞來的, 後生時唔緊張, 又唔儲蓄, 咁到現在年紀大和經濟差, 就沉淪了, 無得怨人富貴.....







3 則留言:

  1. 加國給我的感覺是又冷又凍,但有靚紅葉.

    回覆刪除
    回覆
    1. 又冷又凍又少人係常態, 紅葉只有10天半個月.

      刪除
  2. 多謝分享,之前睇其他華裔加人分享,加拿大醫療制度是百分百公營,但都係睇病難,令佢地想回中國醫病,真係針無兩頭利

    回覆刪除