2016年1月13日 星期三

75歲是好死年齡?

伊曼紐爾(Dr. Ezekiel Emanuel), 是位著名的美國醫生、權威腫瘤專家. 現任賓夕凡尼亞州大學(University of Pennsylvania)醫學生物倫理及健康政策主席. 他獲得數以十計的獎項﹐並曾獲得美國國家健康研究所(National Institutes of Health)與美國癌症協會(American Cancer Society)嘉許.

伊曼紐爾說: "好的一生不是延年, 或盡量長壽, 人們應該注重生活質素. 預准離世的真正好日期, 你就能專注人生大事." 他說, 如果他在75歲離世, 就是幫忙社會和家人.

現年57歲的伊曼紐爾享受成功、活躍的生活. 他最近與兩名侄子攀登非洲最高峰乞力馬紮羅山(Mount Kilimanjaro). 他沒有末期疾病, 也沒打算自殺.

事實上, 伊曼紐爾反對醫助自殺, 他主張自然老化.

他說, 到了75歲, 他會拒絕所有檢查和治療, 他不會打流感針, 不會做結直腸癌內窺鏡檢查, 不會安裝心髒起搏器, 也不會動手術, 他會停用血壓藥.

伊曼紐爾表示: "我不建議人們在75歲時自我了結生命﹐我會說順其自然."

在這個竭力延長壽命的醫學時代, 人們的代價是生活質素, 名醫的75歲好死論不無爭議, 卻能在一些人心中産生共鳴.


PS: 我都要考慮一下先, 因為我家中最細, 而我又一枝公, 我要咁長命來, 簡直係玩自己. 最希望係.... 一直活躍自立生活, 去到死的那天. 還要寫定張紙, 如果我有天中風, 叫D人咪來救我, 等我去左就算了.


11 則留言:

  1. 當人在面對死亡時,想法可能會不同,其實想生存下來的

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實, 好多醫生都係好似佢咁諗咖, 可能見慣左吧.

      刪除
  2. 唔知到時佢係咪真係可以咁灑脫.....

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實, 面對死亡, 誰能灑脫? 可能佢只是想講下理想係應該點

      刪除
  3. 我反而會覺得,既然唔知將來會點走,幾時走,就應該好好享受人生,活在當下是王道,唔知又控制唔到嘅事,不要想太多。對於我嚟講,明明有藥都唔食,都係逆天而行呀。

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實, 作為一個醫生的佢, 佢見慣人的生老病死, 對他來說, 很多事情已經係注定左. 如父母有這些病, 子女大多都是會有的, 這個就是宿命.

      刪除
  4. 我反而想有安樂死,甘唔係在病得最無奈果時仲要捱.........

    回覆刪除
    回覆
    1. 我都想, 一知道有 TERMINATING DECEASE, 就安樂死左佢....

      刪除
  5. 75歲,現在來講,不算太老,成百歲未過世,但周身病痛,那就早點去了算啦!

    回覆刪除
  6. 75歲,現在來講,不算太老,成百歲未過世,但周身病痛,那就早點去了算啦!

    回覆刪除