2018年7月29日 星期日

就如天要下雨., 再不能逆天了, 中國人口要老化, 老美要加息, 不再是零利率了

其實, 由90年代初, 我常常同朋友講, 小心2010年, 因為美國踏入退休潮, 通漲會高, 息會加.

只是由2000年中國入世開始, 中國貿易, 不單為中國創造發展機會, 更幫助美國大大壓低通漲, 最終, 令到老美可以減息減到接近零息口. 

2008年, 老美金融風暴後, 量化寬鬆, 中國跟隨4萬億振興經濟方案, 令到美國量寬得心應手. 當時如果中國唔跟住量寛,  中國就會衝著美國的量寬了. 當時, 中國國策, 仍然沒有跟美國對著幹的意圖.

只是到了2009-11年左右開始, 中國基本國策來了個大轉變, 首先, 對長期跟老美配合起了厭倦之心, 其次是, 中國4萬億揼水的後遺症, 開始浮現, 開始不滿美國救了自己國內經濟, 而中國社會卻問題日益加深. 

其實, 如果中國不改變國策, 美國這個零利率遊戲, 是可以繼續玩下去, 直到中國再沒有餘力, 或再不想, 為美國壓低通漲. 

現在, 客觀環境表明, 中國不想再去為美國, 又或中國或許已經再無能力, 為美國壓低通脹了. 

所以, 就開始了老美的收水收表和加息了, 美國經濟政策和衰退背後, 其實是夾雜著中美兩國相互政策的大改變. 什麼什麼的貿戰, 什麼什麼的技術制裁, 什麼什麼來緊的金融風暴或金融戰, 再到貨幣戰....., 經濟圍堵中國, 都是中美兩國國策改變的必然外表表徵. 

我JJ一眼看穿問題的中心點, 但實在無力補青天呀, 希望中美還有數講, 還可以傾掂佢, 拆掂佢. 如果唔係, 就要等到一方知道自己唔掂時, 才有轉變的餘地了. 

PS: 正如我昨日同大家講, 有自住物業以外的物業, 就要鬆鬆佢, 再唔係, 就要賣其他資產來令自己的物業負債降低. 減債或增持現金, 是對抗風暴的良方.

最後, 最大一個問題是, 人們習慣左10年來的零利率, 洗錢係咁習慣左, 投資又係咁習慣左, 預計投資回報又係咁習慣左去預期, 好易奶野的, 尤其在經濟恐慌之中, 好多人都會好似鬼上身咁, 做錯更多的事情來. 對但求三餐一宿的人, 他們對生活容易滿足, 不用開豪車, 不用過富豪生活, 清茶淡飯就開心了, 這種人在世事重大逆轉中, 將會較少做錯判斷.

其實, 我離開果間唐人教會時, 仲係2002年, 那年經濟唔算差, 但都不會好像來緊下年或後年咁差, 佢地都可以因為佢地自己仔女, 來谷到我咁慘, 有心要攪串哂. 看來一到下年後年, 這些人如果還未覺悟前非, 沒有悔改, 以這種經濟環境下的恐慌來估計, 佢地一定會互相之間, 發生大型衝突. 到時, 這些人不單笑不出口, 而且見到我JJ生活不錯, 一定會更加怨天尤人, 又來壓我大我一番, 不過, 佢地現在都再無機會來攪串我了, 這個是唯一可以安慰的地方.


1 則留言: