2014年2月18日 星期二

金庸 vs 王家衛的歐陽峯

前2天, 我blog裡講一些不要得的男人, 那時已經想起金庸筆下的歐陽峯, 小說裡稱他外號為西毒, 小說裡最突出鮮明他卑鄙無誠信性格的, 是他跟他嫂子通姦, 生下其侄兒歐陽克. 

金庸寫歐陽峯的射雕英雄時, 是1960年代初, 當時社會氣氛無今天咁開放, 更是一個男性主導的社會. 男女關係上, 男人係主動, 女人係被動, 女性不會做主動. 所以, 歐陽峯令到嫂子懷孕, 一定是歐陽峯自己做主動, 出賣了他哥哥.

只是到了94年, 王家衛拍射雕英雄的前傳 - 東邪西毒, 卻改變了歐陽峯的面貌, 把女性被動的一面, 改為女性主動和好勝逞強的一面, 把責任推了一半給女方, 平反了歐陽峯食左幾十年死貓的啞子食黃蓮. 

不過, 我想呢, 這個又真是90年代一些香港女性的特色, 只是主動得來仍受傳統的束縛, 好勝逞強得來, 最後變成失敗者. 王家衛雖然改變了原著裡人性的表述, 但卻不折不扣寫出90年代香港女性的面貌. 

ps: 唔知道, 我這裡唐人圈子發生的一些故事, 是否被香港某大編劇或導演知道了, 睇這些大編劇或導演的戲時, 時時都感受到似曾相識的感覺, 只是近排香港d戲好大陸化, 可能要跟大陸市場接軌, 就再沒有感受到那種似曾相識的感覺了, 但卻多左分撩扭做作, 裝神作假的感覺. 

其實, 我blog上的那位無潦人, 得閒真係要去睇下d好戲, 好過佢自己成日係度老作, 話我就係佢的負心漢, 真係無厘頭.







2 則留言:

  1. 莫講話電影大陸化、電視劇更加厲害。一切皆因為大陸才是個賣錢的市場。

    回覆刪除
    回覆
    1. 看看現在香港個個演員都北望, 係上邊搵食, 就知道佢地係香港無得撈, 皆因為現在香港人的娛樂改變了, 以前悶極無潦, 都只有戲院, 或電視, 現在可以上網, 可以旅遊, 平到1-2百的一天團都有. 一睇嘉禾/邵氏/中國星的情況, 就知道.....

      刪除