2019年4月17日 星期三

應對加國水土/天氣/環境, 衍生出來的風土病.

前幾天, 去聽中醫講座 - "如何去應對移民加國後所產生的各種疾病."

我去到之後, 才知講者係出自一門較新(200年左右)的中醫學說..... 扶陽中醫, 主旨是"謹守病機" - 追本探源去了解生病的原因", 所以, 佢地主要思考著, 人們移民來加後的生活/工作/環境/水土/天氣. 

講明係"扶陽", 即係注重陽氣啦! 強調扶陽 - 以火立極(用重猛之藥), 扶正護陽. 

噢, 以我JJ的有限中文呢, 即係話..... 開D藥性燥熱的藥來治病, 即係話, 這派中醫學說的負作用是會令到身體更乾, 更容易出血囉! 最明顯的, 就係會流鼻血囉, 即係話鼻咽癌和大腸癌就可能的負作用, 比效益更大囉! 宜於小心小心求醫了.

個講員講左好多同人嗌交D故仔, 我等左成半個鐘佢才入正題, 只係講左15分鐘, 又再唔講正題了. 不過, 我都收到D堅料.

佢話, 加國出入室內外, 冷熱交替, 冬天長, 寒氣重, 陽氣耗損而寒氣入體. 因為空氣冷, 五腑最快傷的是肺. 

佢叫人: 1. 平時多保暖, 忌食生冷冰凍飲食; 2. 仲叫人早睡早起, 因為晚上陽氣內收, 回歸本位, 才會養到陽氣, 不至於耗損, 天人合一, 日出而作, 日入而息; 3. 收心養性, 心理質素要好; 4. 少縱慾, 會傷脾腎喎! 

佢斷定加記D人係陽虛, 提議加記D人要: 1. 平時適當運動; 2. 多曬陽光; 3. 少飲食寒涼食物. 

我自己就一定每日做一小時柔軟體操, 平時在陽光下出外步行半小時, 少食日本魚生, 飲果汁都叮少少到室溫, 食生果就由雪櫃攞出來放一陣才食囉, 多飲暖茶, 少飲汽水.

PS: 其實, 我JJ認為, 唔一定係陽氣十足的人, 才會長壽健康咖, 以我JJ一向所知, 係要陰陽互濟, 有點似中國道家思想, 物極必衰 - 這個道理下, 間中有點小病小痛, 是一件好事來咖, 因為身體有向上向下的循環週期, 週而復始, 沒可能全無一點小病小痛嘛?

有時, 太在意於日日都咁龍精虎猛, 唔一定係好咖. D人咁諗法, 一去睇中醫, 就會覺得傳統中醫無料到, 會要求開D重藥猛藥, 相反會對身體造成傷害呀! 也可能, 這樣就催生了扶陽這門醫藥.

不過, 開猛藥呢, 很多時, 都可以為某些未期病人來延續一段時間生命吧! 只是病人本身是否舒服, 又別外一個題目了. 這個跟西醫" PATIENT'S WELL BEING"的理念, 有點不同啊!

有點十分有趣, 這派的發起人, 大多都是在四川雲貴廣西一帶,  尤其是天下第一燥熱窩的成都. 這些地方出名係出產大黃大熱的中藥材. 地道的中草藥, 也成了催生這門學說的其中一個因素. 

 最後, 我懷疑講果條友呢, 教育水平很低, 不單D煲冬瓜內含有大量粵語成份, 而且講左粒半鐘, 入正題的時間只有15-20分鐘, 其他的, 都係浪費人時間. 

大家睇睇, 我JJ乜都唔識, 第一次接觸, 聽完佢講, 都可以齋UP到咁多野出來, 就知道一個人讀書多少少, 係幾重要啦!







沒有留言:

張貼留言