2014年3月7日 星期五

加國唐人教會D人的思想, 為何咁不同?

前幾天看完我以前間唐人教會個牧師講"教會裡的人際衝突", 昨天想起我這唐人教會的一些人, 真係奇怪這些人的想法, 跟我的真係好唔同. 

這間教會係講廣東話的, 當中可以分成為若干的組別...... 

1. "買紙過來"時代的老華僑 - 這些人來得最耐, 當時加國最缺乏低下層勞動力, 明知有不少人是假親屬團聚, 都批俾佢地過來. 這些人心態一開始就唔係好正確, 所以, 時時捕風捉影, 驚人抽佢地後帳, 對加國一切事物唔熱衷, 其後代難於融入加國社會, 擔心受人歧視.

2. 越南華僑 - 這些人因為加國政府收容其難民身份, 故不多不少都有挫折感, 以為自己低人一等, 又或一定要出人頭地. 面對挫折時, 每每反應極端. 

3. 70年代留學畢業後, 留在加國 - 這些人大多成為教會的支柱, 只是他們大多都是大企業裡的員工, 一到90年代大企業裁員, 這些人開始難於支持教會所需. 還有, 這些人大多不是生意人, 看事不夠長遠和耐性, 有點急就章.

4. 中英聯合聲明後的港移民 - 這些人有憂患意識, 懂得未雨綢繆, 觀察形勢, 先謀後動. 只是大多都獨立能力強, 不用旨意別人幫助, 但群體意識較差, 缺少守望相助精神. 我家正是這批人的一份子, 不過, 我自己卻較有群體意識, 只是跟其他人格格不入, 對於這些人只著眼於我的時間和資源, 我實在感到遺憾和失望.

 5.89年64後的港移民 - 這些人移民因為驚恐, 一切都是急就章, 來到加國後, 變得更悲觀更失落, 疑神疑鬼, 缺乏真正認識加國的機會, 其個人和子女大多回流. 

6. 近97才移民 - 這些人最有耐性, 賺最後一筆錢才離開香港, 正值香港資產價格最高, 而加國最低迷. 

只是這間唐人教會, 第4和6種人最少, 因為這些人很少會來魁北克省, 而這些人最有能力支持教會, 其他的組群, 都因為其背境, 影響到他們的能力. 

還有其他一些講國語的教會, 就更麻煩, 因為台灣來和大陸來係埋一齊, 語言一樣, 但生活習慣和想法不一樣, 如果D人唔係諗住返教會慕道, 當然就更多人際衝突了.

PS: 有次, 我真係好想同教會裡一些人講, 我家來加拿大, 是加拿大政府邀請我們來投資, 而你家來加拿大, 是人家收容你們....D人做人做事唔小心, 包括埋個牧師自己本人, 以為人人入教會都係想找人幫, 就誤以為人人都欠左佢地咁, 這樣, 當然人際衝突多啦, 令到這牧師現在間教會剩得小貓三兩隻.

2 則留言:

  1. 處理人際關係是一門學問、一般人能做到互相包容絕不容易。

    回覆刪除
    回覆
    1. 這牧師所寫原文, 就在2日前的BLOG文裡, 佢指出, 教會人際衝突大多不關教義或聖經真理, 而是跟人事有關. 其實, 如果住埋一齊或一齊工作, 就有可能發生衝突, 但去教會做宗教崇拜, 就唔應該咁容易有衝突, 包容都容易好多. 我入教會是尋找赦罪大能, 但有很多人入教會, 是去定人家的罪

      刪除